SIF TORDIS - CV

2022-

Samtalepartner i ”Forældre bag tremmer” | SAVN
Vejlede og støtte forældre der enten er placeret i et arresthus eller i et fængsel til at mestre forældrerolle bedst mulig.
Vejlede og oplyse om barnets perspektiv under vanskelige forhold.

2022
Instruktør | En teenager i familie (SSP)
Der skabes rum for de unge så de kan fortælle om deres perspektiv til deres forældre.
Faciliteter debat og samtaler med forældre og de unge. Dilemmaerne er om ungdomslivet, alkoholkulturen i Danmark, socialpejling og sociale overdrivelser.
Videregiver viden og redskaber til at styrke dynamikkerne i familien med teenager.
Kompetencer: Nyeste viden om børn-, og unges risikoadfærd. F.eks. deres gøren på nettet og de digitale krænkelser der kan medfølge.

2019
Inklusionsvejleder m. koordinatorfunktion og SSP-repræsentant | Guldberg Skole
Ydet vejledning og sparring til lærere, om gruppedynamikker, særlige socialpædagogiske tiltag i klasserne samt de svære forældrekontakter.
Indført nye forretningsgange og skabt visuelt guidning herom.
Har afholdt elevsamtaler samt koordineret indsatser mellem lærer, forældre, skolesocialrådgiver, BBU, SOH og SSP.
Som SSPér deltager jeg i koordinationsudvalget.  Her sagsbehandler vi de unge der har en risikovillig adfærd under 18 år på Nørrebro. Vi udvikler bl.a. interventioner der mindsker rekruttering af nye bandemedlemmer og misbrug bland de unge.
Kompetencer: Stort kendskab til dagligdagen og de styrende logikker i folkeskolen.
Fastholde struktur og overblik samtidig med at kende detaljer og udvikle de nære relationer.

2019
Mobbekonsulent | Tordisindsatser
Har medvirket i et udviklingsprojekt for KBH kommune for at udvikle inkluderende læringsmiljøer. Vi producerede en manual og en værktøjskasse, der skal udbredes på alle københavnske skoler.
Kompetencer: Opdateret på den nyeste forskning indenfor mobning i grundskolen. Stort kendskab til socialpædagogiske indsatser og optimering af trivsel og stærke klassefællesskaber.

2018-2019
Kvalitets, – og forretningskonsulent | Granhøjen – Specialpsykiatrisk behandling
Udvikling og beskrive beskæftigelseskoncept. Formål at skabe fælles afsæt for personalet, ensrette kvaliteten samt optimere arbejdsprocesserne.
Arbejdsmiljø, fokus på det psykiske arbejdsmiljø herunder forebyggelse af voldsepisoder.
Udarbejder procedurer, stillingsbeskrivelser, brochurer og tekst til Tilbudsportal mv.
Kompetencer: Kan veksle mellem at udføre SWOT-analyse og komplekse analyser af magt og kultur i organisationen til at skabe samarbejde og løsninger, hvor der før var konflikter og grøfter.

2016-2017
Lærer/Inklusionsvejleder | Bellahøj Skole
Håndtering af svag disciplin, oplevelsen af diskrimination samt stor faglig diversitet.
Inklusionsopgaver, hvor fokus var på at få elever med eksekutivfunktioner optaget i klassen.
Kompetencer: Indgående indsigt i eksekutiv nedsathed og redskaber der kan understøtte udvikling af disse områder. Klasseledelse som sikrer struktur, nærvær samt disciplin.

2015-2016
Pædagogisk medarbejder og Coach | Den fransk-danske Skole
Håndtering af elever med eksekutive udfordringer og deres interaktioner.
Kompetencer: Samtaleteknikker til at optimere gruppedynamik.

2014-
Bestyrelsesformand | PAB
Kommunikere mellem boligforening og beboerne
Opbygning af det sociale netværk blandt beboerne.
Kompetence: Implementering af legeplads funderet på byplan, have mange bolde i luften, være tovholder og afslutter.

2014
Coach/facilitator | RUC
Fokus var på at skabe fællesskab, ansvarlighed samt forventningsafstemning.
Kompetence: øvelser der skaber tillid og opbygger motivation hos de studerende.

2014
Coach | Red Barnet
Supervision af frivillige med fokus på erfaringsudveksling.
Kompetencer: facilitering af erfaringsprocesser, øvelser der arbejder med kropslig fremtoning.

2002-2003
Exit program for bandemedlemmer | Cape Town- Syd Afrika
Jeg arbejdede i en organisation, hvor målet var at flytte unge mænd væk fra en tilværelse, der var domineret af personfarlig kriminalitet og seksuelle overgreb.
Kompetencer: Kropslige øvelser, der hjælper til at bearbejde skyld- og skamfølelser. Motiverende for den omfattende livsstilsændring.

UDANNELSE

2023

Selvværdsterapeut  (Joan Ørting)
Har givet mig kompetencer til at:
– Arbejde med mennesket dybtliggende udfordringer, således at de lykkes bedre.

2015
Cand. Soc. i Socialt arbejde (Aalborg Universitet)
Har givet mig kompetencer til at:
– Analysere komplekse sociale problemstillinger.
– Udvikle samarbejdsflader, hvor civilsamfundet og virksomheder kan skabe fælles mål.
– Analysere magtstrukturer og styring i organisationer, herunder interaktion med omgivelserne.

2014
Proces- og Teamcoach (RUC)
Har givet mig kompetencer til at:
– Facilitere kompetenceudvikling og implementeringsprocesser.
– Skabe refleksive rum, hvor modstand mindskes og motivation skabes.

2012
BA I Psykologi & Kultur- og Sprogmødestudier
Har givet mig kompetencer til at:
– Varetage opgaver der omhandler gruppe- og arbejdsidentitetsprocesser.
– Være kommunikator i forbindelse med – og udføre – svære kulturmøder.